Mikäs sen mukavampi paikka viettää yö kuin lentokenttä. Loma on siis lusittu ja tässä kotimatkalla olen. Jatkolento kotiin lähtee vasta aamulla ja kello on 1:00 jestas tästä tulee pitkä yö. Olen kolunnut melko paljon lentokenttiä ja olen hiukan pettynyt ettei täällä ole kuin 45 minuuttia ilmaista Wi-fi:ä käytettävä sen jälkeen seuraava vaihtoehto on ostaa netti 24 tunniksi ja maksaa siitä yli 7 puntaa.. voihan se olla että ei ole mitään järkeä siihen uhrata rahaa sillä tietokoneeni akkukin näyttää kestävän enää 2 tuntia ja 53 minuuttia eikä minulla tietenkään ole adapteria mukana! :D

Eli muutama vinkki ihmisille jotka suunnittelevat tällä lentokentällä yöpymistä muistakaa varata lämmintä vaatetta mukaan täällä on järkyttävän kylmä ilmastointi on niin kovalla että täällä sisällä vallan tuulee. Lisäksi jos olette kiinnostuneita esim. blokkailemaan odotellessanne jatkolentoa suosittelen ottamaan adapterin mukaan, helpottaa kovasti. Lisäksi täällä Gatwickin lentokentällä ei pääse vessaan lentokoneesta poistuttua kun vasta passintarkastuksen jälkeen, nimimerkillä juoksin jalat ristissä ulos koneesta eikä vessaa meinanunnut löytyä millään ilveellä. Jotenkin se matka passintarkastukseenkin tuntui toosi pitkältä.

Gatwickin lentokentällä on Caffe Nero missä oli tänä yönä vuorossa hurmaava brittipoika jolta tilasin vadelma-vanilja milkshaken, mitä sainkin iloiseksi yllätykseksi kaksi mukillista koska poika oli tehnyt sitä vahingossa liikaa, eli tässä sitä istutaan ja käytetään ilmaista nettiaikaa, hörppien ilmaista pirtelöä ja aamua odotellessa.

Ja yksi asian jota ei voinut olla huomaamatta: Lontoon lentokentällä vastaan tulee paljon ikääntyneitä brittirouvia, missä kaikki nuoremman ihmiset ovat vai onko Englannissa matkustelu muodissa vain ikääntyneemmän väestön keskuudessa. Oli miten oli niin joka tapauksessa ympärilläni "parveilee" harmaahapsisia naisia puhuen erittäin vahvalla brittiaksentilla. Miten nämä naiset vaikuttavat myös vuorokauden aikaan nähden erittäin pirteiltä juttu kulkee ja kahvia haetaan vuorotellen Caffe Nerosta :) Itse olen vähintäänkin kuolemaa tekemässä ja super väsynyt ja ainakin 30 vuotta nuorempi näitä naisia.

Mutta kyllä tämä loma on ollut tämän kaiken arvoinen. Voi kun aikaa olisi ollut edes hiukan enemmän niin olisin ehtinyt tutustua vähän Lontooseenkin sillä vaikka siellä sun täällä olen ehtinyt käydä niin Lontoo ja Englanti on mulle tuttu ainoastaan tästä lentokentästään.

Fuerteventurasta ja reissustani kirjoittelen varmaankin pian, mutta sen verran voin kertoa että onnistuin kärähtämään auringossa ja siihen ei tarvittu kuin tunti terassilla istumista..! Olen sanaton.