Oon selvästi jälleen pienimuotoisen avautumisen tarpeessa.. onneks mulla on tämä marmatuskanava käytössä :)

Marian kanssa asiat jälleen menevät omalla painollaan. Neidillä oli jo kolmas päivystysreissu vähän ajan sisällä. Sen jälkeen mun oli ihan pakko nostaa kissa pöydälle... Olisin siis mieluummin nostanut kirjaimellisesti kissan (= Marian) pöydälle ja tehnyt jotain ihan muuta kun mitä nyt siis tein. 

Maria on puhunut siitä, että arvostaa kovasti omaa älykkyyttään ja muistiaan koska sillä nyt sattuu olemaan vähän nörtin vikaa (vaikka siis se ei oikeasti ole mikään vika siinä ihmisessä). No sanoin Marialle nyt viimeisen sairaalakeikan jälkeen, että mä en kyllä pidä tuota hänen touhuaan kovin fiksuna enkä myöskään ymmärrä mitä hienoa siinä sitten on että oot tavannu kavereita keitä et näe normaalisti kovin usein mutta et helvetti muista siitä yhtään mitään enää seuraavana päivänä.

En ajattele itse olevani mitenkään viisas juuri sen verran vain kuin on tarpeellista. Ehkä mulla on sitten enemmän sitä niin sanottua tunneälyä, en niin kamalasti edes välitä kirjaviisaudesta tai nippelifaktoista arvostan ihmisiä joilla on elämänkokemusta ja taitoa jakaa ja opettaa omaa tietoaan ja osaamistaan. Kuten ehkä jossain yhteydessä ja aikaisemmin oon maininnu ni mulla on tosi vahvat käsitykset siitä mikä on oikein ja mikä väärin ja mun mielestä Maria tekee itseään kohtaan väärin kun ei pistä tuota noidankehässä kiertävää tilannettaan poikki. Joten tietysti mä tein sen mitä jokaisen välittävän tyttöystävän kuuluukin. Tai ainakin parhaani yritin, koska oon niin täydellisen oikea ihminen arvostelemaan toista ja toisen ratkaisuja eli en. 

Meillä oli mielenkiintoinen keskustelu tuona päivänä... olisiko ollut viime lauantaina. Sanoin Marialle kuten jo aiemmin kerroin, että en pidä tuota hänen touhuaan mitenkään erityisen fiksuna. Lisäksi sanoin että luulen ettei hän ole ollenkaan motivoitunut hoitamaan itseään ja se painaa mua todella paljon koska mä tahtoisin että Mariallakin voisi olla hyvä. Lisäksi kysyin että ketähän varten hän luulee että hän itseään hoitaisi... niinpä itseään varten! Onko mukavaa velloa tuossa ahdistuksessa? Sanoin että en halua olla mikään ilkeä ämmä... koska jos tahtoisin niin antaisin asian vain olla nyt. En myönnä olevani ilkeä vaan huolissani rakkaasta ihmisestä. Jos Maria ei merkitsis mulle mitään niin enhän mä sitten viitsis nähdä näin paljon vaivaa että saataisi tämä toimimaan. Mainitsin myös että tätä on nyt jatkunut liian kauan mua sattuu katsoa tätä vierestä ja en kuitenkaan voi Mariaa pakottaa motivoitumaan omaan hoitoonsa. Mua sattuu siksi koska rakastan sitä naista. Sanoin että jos tässä vielä tulee yksikin päivystysvierailu samasta syystä niin mä menen rikki... menen rikki ja joudun lähtee Marian elämästä, koska oon selvästikin liian heikko katsomaan vierestä kun toinen päästää oman elämänsä valumaan hukkaan. 

Siinä kun sain tämän kaiken puettua sanoiksi ja odotin Marian vastausta niin sitä ei sitten tullutkaan... Itkettiin vähän ja Maria lopulta sanoi että oon uskomaton että jaksan olla sille tukena ja jaksan silti vaan yrittää ja rakastaa. Nyt ainakin sanoin asiani niin selvästi ettei siihen voinut jäädä mitään epäselvää.Ehkä Mariakin voisi nähdä oman tilanteensa vähän eri näkökulmasta. Jos olisin Marian söpöissä pikkupöksyissä nyt niin vetäisin kunnon kännit ainoastaan siinä tapauksessa että tahtoisin itsestäni eroon. Maria sanoi että hänen täytynee nyt vaan sopeutua siihen että viina ei hänelle nyt sovi. Toivon että se ymmärtää nyt todellakin että tässä on pelissä kaikki enkä jaksa enää stressata sen juomisesta kun tässä on muutenkin ihan tarpeeksi kaikkea. 

No joka tapauksessa alku on lupaava. Neiti lähti tänään kotikaupunkiinsa toivotaan että viikonloppu siellä sujuisi asiallisesti.. itse asiassa en meinaa edes miettiä muuta vaihtoehtoa kuin että kaikki menee hyvin koska kuitenkin tahtoisi olla maalailematta piruja. 

Nyt nukkumaan... mäkin lähden huomenna taas kotikonnuille hautajaisia järjestämään ja äidille tueksi se on ilmeisesti aika rikki mummin takia, tai niin iskä antoi ymmärtää. Rankka viikonloppu siis taas tiedossa, mutta varmasti kaikki tulee olemaan sen arvoista! Tärkeää nyt että ollaan yhdessä ja tuetaan toisiamme yhdessä perheenä.

Nyt hyvää yötä teille ihmeelliset ihmiset! :)