Täällä taas! Olen siis nyt kesälomalla ja koko viime viikko meni mökillä näistä ihanista helteistä nauttien. Parisuhderintamalla hiljaista ei siis mitään. Ei myöskään uusia yhden illan suhteita koska jonkin aika sitten alkoi tuntua, että nyt menee vähän turhan lujaa joten nyt on himmailtu ja ehkä ihan hyvä niin.

Mutta koska mulla on levottomat jalat ja aina pitää olla jotain tekemistä ns. pientä sutinaa olen kunnostautunut nyt tässä asuntoasiassa. Eli lainalupaus omasta pankista saatu. En tosin ymmärrä noista pankkien vakuuksista, korkoputkista, valtiontakauksista ym. mitään. Pankkini myös laski jonkun ihmeen stressitestin nykyisille tuloilleni, hakemalleni asuntolainalle sekä jollekkin hemmetin 6% koroille. Aluksi meinasin lentää pyrstölleni ennenkun täti siellä pankissa sitten selitti, että niin asuntolainojen korot ovat joskus vuonna 2008 olleet hetken 6% ja tällä hetkellä korko on jotain 2,1% No joka tapauksessa unelmieni asuntoa oma pankkini ei suostunut mulle rahoitaamaan koska siinä on putkiremontti juuri valmistunut ja lainaosuutta tulisi asunnon myyntihinnan päälle muka niin paljon ja koko se summa pitäisi ottaa asuntolainan yhteyteen ja maksaa omaosuus taloyhtionlainasta heti pois. Mur! Tämä perusteltiin juuri sillä että sitten asunnon vakuusarvo ei riitä takaamaan asuntolainaa. En ymmärtänyt yhtään mitä tämä tarkoitti miten vakuudet lasketaan ja miksei muka riittäisi. Lisäksi tämä täti pankissa ei selvästikkään välittänyt selittää mulle asioita niin hyvin kun olisi ollut tarvis. Tästä syystä lähdenkin nyt lainaani sitten kilpailuttamaan eikä tekisi kauhean pahaa vaihtaa koko pankkia sillä sen verran huonoa kohtelua koin saaneeni omassa pankissa. Omassa työssänikin joudun aina selittämään potilaille todella tarkkaan asioita ja nimenomaan selkokielellä, miksei tämä koskisi sitten muissakin ammateissa työskenteliä.. Miten tälläisellä tavan sairaanhoitajalla olisi mitään käsitystä pankkien toimintatavoista, koroista, vakuuksista ym. Vähän sama kun itse selittäisin potilaille kammiotakykardioista, TIA kohtauksista ja pankreatiiteista ammattislangilla.

Lisäksi olen maalannut lomalla vanhat pinnatuolit. Ei niistä niin kauniita tullut mutta omaan käyttöön kelpaavat erittäin hyvin. Lisäksi löysin mummoni vanhan kellon. Siinä oli avain jolla vedettiin kelloon aikaa ja sitten se toimii pari päivää. Huomattiin kuitenkin nopeasti että kello jätättää aika paljon joten kiikutin sen tänään paikalliselle kellosepälle joka vaihtoi koneiston patterikäyttöiseen. Oon niin tyytyväinen tuohon löytöön! Mulla alkaa olla kohta huonekalut hankittuna se asunto vain puuttuu. Ja nyt kun olen löytänyt sen täydellisen niin en osaa oikein edes asennoitua muihin asuntoihin. Netistä asuntoja selaillessakin huomaan taas katsovani sitä samaa asuntoa noin sadannen kerran. Paikanpäälläkin olen ehtinyt käydä pällistelemässä pariin otteeseen molemmilla kerroilla eri makutuomarit mukanana.

Enkä muutenkaa ymmärrä että miten se voi olla huono asia että putkiremontti on juuri tehty (palatakseni vielä hetkeksi vuodatukseeni). Monet asunnot mitä olen katsellut odottelevat putkiremonttia muutaman vuoden sisällä ja sitten sieltä tulisi kuitenkin se remonttilaina sekä lisäksi kauhea stressi siitä remontista käytännössä. No käydään nyt kaikki mahdolliset pankit läpi jos jollain pankilla olisi tarjota jonkilainen ratkaisu. Mutta kaikkeni teen tämän unelma-asunnon eteen ettei sitten vain jälkeen päin tarvitse miettiä ettenkö olisi tehnyt kaikkeani.

Pää on ihan pyörällä kaikista asunnonostoon liittyvistä asioita, sekä kaikista ihanista huonekaluista, astioista, valaisimista, matoista ym. mitä olen ihan innoissani etsiskellyt. Yritän vain kovasti vielä hillitä itseäni eihän mulla vielä edes ole kotia mihin kaikkia aarteita raahata. Mutta eipä tässä muuta kuin eteen päin vain suunnitelmat ovat suuret ja hommaa vielä riittää! :)